Trust Your Body - de ultieme online cursus voor een betere relatie met je lichaam en met eten

Ben je klaar om je beter in je vel te voelen, je lichaam liever te zien en te genieten van lekker eten zonder je achteraf schuldig te voelen?

Hé lieve jij,

Misschien ben je aan het denken aan hoeveel kilo je toch eigenlijk beter zou afvallen, misschien ben je al aan het denken aan je volgende dieet en heb je al een lijst in je hoofd van dingen die je niet meer mag eten en recepten van wat je in de plaats moet eten.

Je hebt misschien al voor ogen hoe vaak je jezelf gaat moeten forceren om te sporten, hoe verschrikkelijk je het ook vindt, maar het moét om dunner te zijn.

Je voelt je ongelukkig, gefaald door al die keren dat het nog niet gelukt is. Je bent niet dunner, je bent je eventueel verloren gewicht weer bijgekomen en je bent boos op jezelf omdat je niet gewoon genoeg doorzettingsvermogen hebt!

Je bent echt niet tevreden met hoe je er uit ziet en je hebt schrik dat je gaat verdikken.

MAAR…

Wat als ik je vertel dat het niet aan jou ligt? Dat ons lichaam niet gemaakt is om af te vallen, maar net meer gewicht zal bijhouden wanneer we het te weinig eten geven? Wat als ik je vertel dat ons gewicht voor 70% bepaald wordt door onze genen, en je er dus maar in beperkte mate invloed op hebt?

En wat als ik je zeg dat je je nooit meer zorgen hoeft te maken over je gewicht?

Ben je benieuwd hoe?

Ik leer het jou in mijn online cursus!

JUNI 22 (5)

Trust Your Body is voor jou als jij...

… je slecht voelt om je lichaam en ongelukkig wordt door wat je in de spiegel ziet;

… op je eten probeert te letten om maar niet te dik te worden;

… je regelmatig overeet of eten gebruikt om met emoties of verveling om te gaan;

… probeert te diëten om af te vallen;

… het gevoel hebt dat je onvoldoende wilskracht hebt om af te vallen;

… sporten verschrikkelijk vindt maar het moet om calorieën te verbranden;

… je gefaald en schuldig voelt wanneer je iets slecht en ongezond hebt gegeten;

… je heel onzeker voelt wanneer iemand een opmerking maakt over jouw lichaam, gewicht of eetgewoontes;

… het een ramp zou vinden als je zou verdikken.

Nadat jij Trust Your Body hebt afgerond, zal jij...

Meer tevreden zijn over jouw lichaam en met wat je in de spiegel ziet

Je eetpatroon in balans hebben zonder je continu kopzorgen te maken

Niet langer de nood voelen om binnen een lichaamsideaal te passen

Meer rust en vrijheid ervaren rond eten en je lichaam

Kunnen genieten van beweging

Ten volle kunnen genieten van jouw verboden of te vermijden eten/snacks

Kunnen luisteren naar je lichaam, vertrouwen op signalen van je lichaam en gezonde keuzes maken op basis hiervan

Minder negatief denken over jezelf

Dit krijg jij bij TYB:

9 modules met verschillende video’s, iedere module over een ander thema:

Jij krijgt uitleg over waarom diëten niet lijken te werken, wat de gevolgen zijn van diëten en wat diëten nu eigenlijk zo belangrijk maakt voor ons. Daarnaast kom je het antwoord op enkele veelvoorkomende mythes te weten (bv. is dik zijn ongezond?).

Je leert je kritische stem te herkennen en hier mee om te gaan zodat je voortaan liever tegen jezelf kan zijn. Het woord van deze module (en de hele cursus) is: mildheid!

Leer je honger en verzadiging kennen en leer hoe je hier naar kan luisteren, zodat je je niet meer zal overeten.

Je leert meer over het labellen van voedsel als gezond of ongezond, als slecht of goed. Welke invloed heeft dat en hoe kan het anders?

Na deze module heb je een idee hoe jij plezier uit eten kan halen en oprecht kan genieten van eten, zonder je daar achteraf schuldig over te voelen. Ik leer jou net hoe je er voldoening uit kan halen.

Waar eten jou momenteel ook helpt om met emoties om te gaan (bv. verdriet, eenzaamheid of verveling), leer je in deze module je emoties te herkennen, onderzoeken en ontdek je andere nuttige manieren om hier mee om te gaan.

Hier kom jij te weten hoe je je lichaam liever kan zien, leer jij hoe onze gewichtsregulatie werkt en zal je tot slot je gewicht minder belangrijk vinden.

Waar sporten momenteel iets is wat je vreselijk vindt en doet om op gewicht te blijven of af te vallen, leer je in deze module hoe het anders kan: beweging met respect voor je lichaam én op een manier die je leuk vindt. Beweging zit soms in kleine dingen.

Afsluitend krijg je informatie mee over nutriënten en voedzaam eten. Deze module komt pas op het laatste zodat je neutraler kan omgaan met deze informatie.

Iedere week wordt 1 module vrijgegeven, maar je kan ze geheel op je eigen tempo bekijken. Ze blijven voor altijd toegankelijk.

BONUS

Je krijgt hierbij ook een werkboek vol nuttige oefeningen om mee aan de slag te gaan!

Pijl

Te gebruiken op je computer, tablet of papier door het af te drukken (aangeraden)!

Ik vind het heel belangrijk dat wanneer je deze cursus volgt, je het ziet als een leerproces waar je doorgaat. Het gaat dus niet om het slagen of falen, en al zeker niet over doorzettingsvermogen of karakter te tonen. De focus zal daarnaast ook nooit liggen op gewichtsverlies of het moéten verbeteren van je fysiek. 

Wie ben ik?

Ik ben Jana, klinisch psycholoog gespecialiseerd in jou helpen naar een betere relatie met je lichaam en met eten.

Het heeft bij mij jàààren geduurd voordat ik doorhad dat er meer is dan het denken in regels en me continu slecht te voelen om wat ik at.

Vandaag de dag ben ik daar véél minder mee bezig en kan ik op restaurant genieten van eten zonder me achteraf schuldig te voelen. Ik focus niet meer op regeltjes van wat wel en niet mag, maar ik eet wanneer ik honger heb en neem dan hetgeen waar ik zin in heb.

Wanneer ik in de spiegel kijk kan ik oprecht zeggen dat ik me oké voel in mijn lichaam en voel ik dankbaarheid door alles wat mijn lichaam me geeft. 

Dat wil ik jou ook geven. En liefst vandaag nog. Ik wil niet dat jij net zoals mij zoveel jaren weggooit waarin je meer bezig bent met hoe je eruit ziet dan de dingen die jij kan en graag doet.

Ik wil niet dat je je nog langer schuldig voelt om de dingen die je eet. Nee, ik wil dat jij je vrijer voelt, dat je kan genieten van momenten met vrienden zonder na te denken over die calorieën of hoe je eruit ziet en waarbij eten net plezier met zich meebrengt.

Na zelf een heel lang proces te hebben ondergaan op vlak van mijn lichaamsbeeld en mijn relatie met eten, wil ik ook graag jou daar naartoe helpen a.d.h.v. de ervaring en kennis die ik heb.

Dat kan ook jij bereiken!

Jij verdient het om iets voor jezelf te doen. Je verdient het om deze keer eerst voor jezelf te kiezen, om jezelf en je mentale gezondheid op de eerste plaats te zetten. Jij verdient het om je eindelijk beter, rustiger en gelukkiger te voelen.

Je hebt 2 opties waaruit je kan kiezen om Trust Your Body te volgen:

Je kan er ook voor kiezen om de betaling te spreiden over 2 of 4 maanden.

Do It Yourself

349 Eenmalig
  • Betalen in termijnen mogelijk (2x€179 of 4x€91.50)
  • Werken aan het accepteren van je lichaam (ongeacht je gewicht)
  • Werken aan een gezonde relatie met eten (zonder schuldgevoelens of diëten)
  • Levenslang toegang tot de 9 modules
  • BONUS: werkboek vol oefeningen

Met begeleiding

449 Eenmalig
  • Betalen in termijnen mogelijk (2x€229 of 4x€116.50)
  • Werken aan het accepteren van je lichaam (ongeacht je gewicht)
  • Werken aan een gezonde relatie met eten (zonder schuldgevoelens of diëten)
  • Levenslang toegang tot de 9 modules
  • BONUS: werkboek vol oefeningen
  • Persoonlijke ondersteuning (videogesprek, Whatsapp)
Meest gekozen

Belangrijke vragen

Je hebt levenslang toegang tot Trust Your Body, én hierdoor ook tot alle upgrades die er in de toekomst gebeuren. Indien je voor persoonlijke ondersteuning hebt gekozen, krijg je deze gedurende 9 weken.

Er wordt 1 module per week vrijgegeven, en dat is zodat jij tijd krijgt om te oefenen. Als alle modules meteen beschikbaar zouden zijn, wordt het een overrompeling van informatie.

Je bent natuurlijk niet verplicht om 1 module per week te bekijken en je kan de cursus dus volledig doorlopen op jouw eigen tempo. Je spendeert zoveel tijd als je kan of wil.

Het bekijken van de video’s duurt ongeveer 1 uur per week. 

Er zitten enkele oefeningen in waarvan ik aanraad om ze regelmatig te herhalen, in het begin misschien zelfs dagelijks. Dus je kan, indien je dat wil, dagelijks 15 tot 30 minuten inrekenen om met de oefeningen bezig te zijn en het beste resultaat te behalen.

Het moet niet snel-snel gaan, het moet geleidelijk aan groeien.

In Trust Your Body steekt veel informatie vanuit mijn kennis en ervaring als psycholoog. Er wordt een grote nadruk gelegd op het mentale aspect, omgaan met emoties, negatieve gedachten en de innerlijke criticus. Het gaat dus dieper dan enkel die relatie met eten of je lichaamsbeeld. Ik ben er van overtuigd dat je als persoon erg kan groeien door Trust Your Body, ook op andere vlakken dan eten en lichaam.

Je kan Trust Your Body perfect volgen als aanvulling op jouw therapie of begeleiding. Je kan dan ook ruimte maken om dingen uit deze cursus te bespreken met je psycholoog. Als je toch nog twijfelt of het nuttig is, kan je het zeker met je psycholoog bespreken.

De focus ligt niet op afvallen, maar wel om je lichaam te leren accepteren ongeacht je gewicht. Je leert hoe je gezond gedrag kan stellen zonder te focussen op je figuur of gewicht. Het kan altijd zijn dat je gewicht verliest of bijkomt wanneer je nieuwe gedragingen gaat stellen, maar dat kan ik niet voorspellen aangezien dat van veel verschillende factoren afhangt.

Ik begrijp dat het spannend is om deze investering te doen.

Wat ik daarop wil zeggen is: durf prioriteiten stellen, en jezelf op nummer 1 te zetten. Het is een investering in jezelf, in je persoonlijke ontwikkeling, en dat is eigenlijk oneindig veel waard.

Om je hierin tegemoet te komen, geef ik je de mogelijkheid om de betaling te spreiden over 2 of 4 maanden, zodat je niet meteen het hele bedrag moet neerleggen.

Deze cursus is niet ideaal of voldoende voor jou wanneer je op dit moment een (ernstige) eetstoornis hebt. Individuele begeleiding is dan echt wenselijk. Zodra je het gevoel hebt dat je je eetstoornis wat onder controle hebt, kan deze cursus jou wel verder helpen. Al raad ik ook dan nog steeds aan om deze cursus te volgen in combinatie met individuele begeleiding bij je psycholoog.

Laat me weten welke vragen of twijfels jij nog hebt via info@janareck.be